آرشیو آذر ماه 1401

سیگنال های طلایی برای بازارهای مالی

سقوط بیت کوین تا به کجا؟

امسال شاهد کاهش قابل توجه قیمت در بازار ارزهای دیجیتال بودیم. یکی از مهم ترین این ارزها بیت کوین است که از قله ۶۷۵۵۹ دلار تا محدوده ۱۵۵۰۰ دلار سقوط کرد.

وضعیت فعلی بازار ارزهای دیجیتال و بیت کوین

بیت کوین همچنان در محدوده زیر ۲۰۰۰۰ دلار گیر کرده و از زمان رسیدن به رکورد ۶۸۰۰۰ دلاری در نوامبر سال گذشته، بیش از دو سوم ارزش خود را از دست داده است. وضعیت دیگر ارزهای دیجیتال نیز مشابه بوده است. ارزش اتریوم کمتر از یک چهارم بالاترین قیمت ۴۷۰۰ دلاری خود است، در حالی که برخی از ارزها مانند Luna به طور کامل سقوط کرده و میلیاردها تومان ضرر برای سرمایه گذاران به همراه داشته است.

آیا ریزش بیت کوین تمام شده است؟

تحلیل بلند مدت بیت کوین هشدار می دهد که بیت کوین ممکن است تا قبل از پایان سال ۲۰۲۲ به ۱۲ هزار دلار هم برسد. در واقع تحلیلگران پیش بینی می کنند که :
بیت کوین ممکن است تا پایان سال ۲۰۲۲ بیشتر از این پایین بیاید.

بازار کریپتو از پایان سال ۲۰۲۱ به حالت رکود کامل رفت و یک فصل فروش پیش بینی نشده را آغاز نمود. حتی افراد مشهور مانند غول های فناوری مانند ایلان ماسک ، پیتر شف و جاستین سان و سی زی بایننس، در مورد کاهش ارزش ارزهای دیجیتال و تأثیر آن بر آنها صحبت کرده اند.

علت اصلی ریزش بیت کوین چیست؟

در مورد این سقوط قیمت می توان گفت مجموعه ای از عوامل دست به دست هم داده اند. شرایط اقتصاد ماکرو بسیار منفی است. در کنار این عوامل ماکرو، عوامل بسیار منفی خاص فضای کریپتو مانند ماجرای مسدود کردن برداشت توسط سلسیوس و مسدود کردن موقت برداشت توسط بایننس و لغزش برابری استیبل کوین ترون با دلار نیز بر شدت نزولی شدن بازار رمزارزها افزوده است. اخیرا هم هک و ورشکستگی صرافی FTX و به دنبال آن BlockFi و نیز از بین رفتن ارزش استیبل کوین لونا و سقوط شبکه ترا نیز تاثیر زیادی بر طولانی شدن وضعیت نزولی بازار رمزارزها داشته است.

۰ ۰

هک پروتکل دیفای انکر بر زنجیره BNB

طبق اخبار منتشر شده توسط تیم میهن سیگنال ، امروز پروتکل دیفای انکر که بر روی BNB چین قرار دارد هک شده است. فرد هکر توانسته در این فرایند تعداد زیادی توکن پاداش استیک BNB به نام aBNBc را ایجاد کند.

طبق اعلام شرکت امنیت بلاک چین PeckShield  این یک باگ بزرگ در قراردادهای ایجاد توکن aBNBc است که امکان ایجاد نامحدود آن را فراهم می کند.

پس از این اتفاق، قیمت توکن aBNBc تقریباً ۱۰۰ درصد کاهش یافته است. هکر بخشی از وجوه سرقت شده را به یک صرافی غیرمتمرکز منتقل کرده و بخشی از آن را از طریق بریج های deBridgeGate و سلر انتقال داده است.

در این کلاهبرداری حدوداً ۱۰ میلیون دلار USD کوین به سرقت رفته است.

بایننس در این باره اعلام کرده در حال همکاری با شرکای خود برای بررسی حادثه است. این صرافی به کاربران خود اطمینان داده که وجوه آنها در امنیت کامل قرار دارد.
مدیرعامل بایننس در این رابطه در توییتی گفته است:

بایننس برداشت ها را از چندین ساعت پیش متوقف کرده و حدوداً ۳ میلیون دلاری را که هکر به صرافی متمرکز ما انتقال داده فریز کرده است.

پیش از این، در ماه اکتبر، زنجیره BNB پس از یک هک ۵۷۰ میلیون دلاری به طور موقت به حالت تعلیق درامد. در ماه های اخیر خبرهای زیادی در خصوص هک شدن پروتکل های دیفای و کلاهبرداری از طریق شبکه های بلاک چین منتشر شده است. آخرین مورد مربوط به هک صرافی FTX بود که علاوه بر از دست رفتن میلیون ها دلار سرمایه کاربران، ورشکستگی این صرافی و تعدادی از کسب و کارها و صرافی های وابسته به آن را به دنبال داشت. به نظر می رسد با افزایش محبوبیت و کاربرد ارزهای دیجیتال، آمار کلاهبرداری ها و سرقت های حوزه ارزهای دیجیتال هم در حال افزایش است.

منبع

۰ ۰

کلاهبرداری ترید یونایتد از کاربران ایرانی

کلاهبرداری ترید یونایتد (Trade United) از کاربران ایرانی!

این روزها که بازار کلاهبرداری‌های اینترنتی و به خصوص رمزارزی به شدت داغ شده است روزانه شاهد پروژه‌های مختلفی هستیم که تعداد زیادی از کاربران را با وعده‌های مختلفی از جمله کسب درآمد دلاری طعمه قرار می‌دهند.
علی‌رغم تمامی هشدارهایی که به کاربران برای تحقیق و بررسی اعتبار پروژه‌ها قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری می‌شود و روال اغلب کلاهبرداری‌ها تقریبا مشابه است، همچنان تعداد زیادی از افراد در دام چنین کلاهبرداری‌هایی قرار می‌گیرند.

اخیرا در میان کاربران رمزارزی داخلی نام پروژه ترید یونایتد (Trade United) بسیار شنیده می‌شد. از ابتدای کار این پروژه نشانه‌های بسیاری از احتمال کلاهبرداری بودن این پروژه نمایان بود. عواملی مثل سودهای عجیب و غریب که با هیچ منطقی سازگار نیست! همچنین نداشتن درگاه پرداخت ریالی معتبر برای واریز، روال نامشخص و مشکوک واریزها، دریافت مبالغ مبهم کارمزد و مالیات از کاربران، سابقه کم فعالیت تیم و سایت، تشویق به زیرمجموعه‌گیری، عدم وجود شفافیت در مورد تیم سازنده، پروسه برداشت نامشخص و الزام به واریز وجه، همه و همه نشانه‌هایی بودند که احتمال کلاهبرداری بودن این پروژه را افزایش می‌داد.

از امروز وب سایت این پروژه کلاهبردار نیز از دسترس خارج شد.

بسیاری از کاربران با این توجیه که خودشان یا دوستشان از این پروژه برداشت کرده اند، آن را معتبر می دانستند. حال آن که ذات پروژه پانزی همین است که که از پول افراد جدید به افراد قبلی سود پرداخت می شود. گاهی پروژه های پانزی تا سالها سود پرداخت می کنند! ولی همچنان کلاهبرداری هستند.

اکنون سوالی که از مالباختگان باید پرسید این است که آیا انتظار دیگری از این پروژه داشتید؟
همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد این پروژه نیز کلاهبرداری از آب درآمد و کاربران زیادی را متضرر کرد. در حال حاضر سایت این مجموعه دیگر فعال نیست، آخرین پست صفحه یوتیوب این مجموعه مربوط به دو هفته گذشته است و کانال تلگرامی این مجموعه نیز غیرفعال شده .
برای جلوگیری از تکرار اینگونه وقایع حتما سرویس دیده بان کلاهبرداری های ارز دیجیتال | معرفی معروف ترین پروژه های اسکم را ببینید.
۰ ۰

بهترین صرافی ایرانی کدام است؟

اگر کلمه خرید بیت کوین یا خرید ارز دیجیتال را به فارسی سرچ کنید قطعا از نتایج آن شگفت زده خواهید شد! در مهرماه سال ۹۶ با بلاک شدن حساب کاربران ایرانی در سایت بیترکس میلیون‌ها دلار از دارایی ایرانیان بلوکه شد و از آن زمان صرافی های ایرانی به شکل قارچی به وجود آمدند. این باعث شده انتخاب یک صرافی معتبر با معیار های مناسب سخت تر شود.
یکی از سوالاتی که کاربران این روز ها از ما زیاد می پرسند این است که در چه صرافی عضو شویم؟ کدام صرافی معتبر ترین صرافی ایران است؟ آیا تاکنون صرافی ایرانی توانسته مجوز خرید و فروش بیت کوین بگیرد؟ آیا صرافی های ایرانی به نسبت صرافی های خارجی امنتر هستند؟ این ها سوالاتی است که قرار است در این مقاله آنها را پاسخ دهیم و با ده صرافی برتر ارز دیجیتال در ایران آشنا شویم.

معرفی بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی

  • صرافی نوبیتکس رتبه اول بهترین صرافی ایرانی
  • صرافی اریترون 
  • صرافی ارز پایا
  • صرافی آبان تتر
  • صرافی والکس
  • صرافی اوکی اکسچنج
  • صرافی رمزینکس
  • صرافی اکسیر
  • صرافی رابین کش
  • صرافی بیت پین
  • صرافی تبدیل
  • صرافی بیتستان
برای آشنایی کامل با صرافی های ایرانی و مزایا و معایب آنها به مقاله مراجعه کنید.

منبع
۰ ۰